ביגוד ונעלי ספורט שישמרו על הברכיים

איך לבחור ביגוד ונעלי ספורט שישמרו על הברכיים שלכם בריאות?

מאות אלפי ישראלים הפעילים גופנית באופן קבוע סובלים מבעיות ברכיים הפוגעות בשגרת חייהם. כיצד ביגוד ונעלי ספורט מתאימים יכולים לסייע במלחמה נגד בעיות הברכיים? הנה התשובות לפניכם.

כיצד נוצרות בעיות ברכיים?

כאמור, בעיות ברכיים הן עניין שכיח למדיי בקרב ספורטאים ואנשים פעילים (ופעמים גם אצל אנשים שאינם פעילים, אך סובלים מבעיות הקשורות לגיל מבוגר). לעיתים קרובות, הדבר נובע משחיקה טבעית של עומס וגיל. במקרים אחרים, הסיבה העיקרית היא יצירת עומס יתר או תנועות לא נכונות במהלך פעילות גופנית. סיבה נפוצה נוספת היא ביגוד ונעלי ספורט שמקשים על פעולת הברך, ולאורך זמן תורמים ליצירת דלקות, שחיקות, בעיות במפרקים ומגוון בעיות אחרות.

אז מה ניתן לעשות? הבגדים שיקלו על הברכיים שלכם

הצעד הראשון תמיד יהיה להיעזר ולהתייעץ עם אנשי מקצוע בתחום האימונים הגופניים וזאת על מנת למנוע פגיעה בברכיים שלכם. דבר נוסף אותו ניתן לעשות הוא לבחור את הביגוד והאבזור הנכון, כלומר מגני ותומכי הברכיים למיניהם. מרביתם עשויים משרוול אלסטי, ומטרתם היא להגן על מפרק ופיקת הברך, לסייע בשמירה על יציבות, להקטין את הסיכון לתנועות רגל אשר יכולות לפגוע בברך ועוד. מגני ברכיים ותחבושות אלסטיות להגנה על הברך ניתן לרכוש אצל אורטופדים ואנשי מקצוע וכן באתרי אינטרנט אשר משווקים עזרים אורטופדים ואביזרים שונים שעיקרים שמירה על חלקים שונים בגוף מפני פגיעה.

קנייה נבונה נוספת תהיה מכנסיים לריצה, רכיבה או פעילות אחרת. כאן חשוב לוודא שאין הפרעה לתנועה הטבעית של הברך, ושהמכנס לא יוצר מיחושים או תחושות שאינן מורגשות בלעדיו. חשוב לשמור על טמפרטורה סבירה באזור הברך, כך שאם אתם נוהגים לרכוב או לרוץ כשבחוץ קר, מומלץ מאוד לרכוש מכנסי ריצה ארוכים.

נעליים – כרטיס הכניסה לברכיים בריאות

פריט נוסף המוגדר כ – “פריט חובה” ברשימת הקניות שלכם צריך להיות נעליים מתאימות. נעל נכונה תתרום רבות לבריאות הברכיים שלכם. כאן, חשוב לנו להסביר שלא צריכים לרכוש נעליים באלפיים ש”ח כדי להגן על הברכיים שלכם. אבל כן צריך למצוא את הנעל המתאימה ביותר בשבילכם, עם ריפודים באיכות גבוהה ובולמי זעזועים. ניתן למצוא נעליים מצוינות של המותג אנדר ארמור (המייצר גם בגדים מעולים לפעילות ספורטיבית) במחירים שפויים, ועם הגנה מקסימאלית על הרגל על חלקיה השונים, לרבות הברך. בנוסף, לאלו מכם הרצים מספר פעמים בשבוע, נמליץ להחליף נעליים מדי כמה חודשים, וכן ועל שימוש במדרסים אורטופדיים.

אז הקפידו על רכישת מוצרים איכותיים ומתאימים, ושמרו על בריאות הברך שלכם לאורך שנים. אימון נעים!

 

השארת תגובה