בשנים האחרונות הרפואה מתקדמת בצעדי ענק והיכולת לשלב טכנולוגיה משוכללת עם מומחיות וניסיון של כירורגים מאפשרת לרוב האנשים ליהנות מפרוצדורות רפואיות שיכולות להקל במידה רבה על תפקודם בחיי היומיום. אם בעבר הלא רחוק, אנשים שסבלו ממפרק ירך או ברך כואבים וממצב של השמנת יתר היו צריכים להתמודד עם המצב בעצמם ולרוב מצאו את עצמם מוגבלים בביצוע פעולות שונות, כיום המצב השתנה מקצה לקצה וניתן לעבור ניתוחי החלפת מפרק ירך וברך שמאפשרים תפקוד מיטבי ושיפור איכות חיים.

ירך וברך – אי אפשר בלעדיהם

רובינו שומעים סיפורים שונים ממכרים ו/או קרובי משפחה על כאבי ברכיים או ירך שמתרחשים בעקבות פעילות ספורטיבית זו או אחרת או פציעה מסוימת. לפעמים הם קוראים ידיעה ברשת שפורסמה וקיבלה פרסום באינטרנט, פעמים רבות אנו גם שומעים על אנשים שעברו ניתוח להחלפת מפרק ברך או ירך וכיצד חייהם של אלו השתנו ללא היכר וכעת הם יכולים לתפקד בחיי היומיום כמו כל אדם. כיום, כבר לא צריך לסבול, ניתן לשפר את המצב על ידי ניתוח בטוח ומוצלח לחלפת ירך או ברך, אך בדיוק כמו בכל פרוצדורה רפואית, חשוב לבצע עבודת מחקר מקיפה ולהחליט מיהו האורתופד המומחה שינתח אתכם בדיוק כפי שחברת פרסום מחפשת במודעות “דרושים משרד פרסום” את העובדים הטובים ביותר לתחום זה.

חשוב לדעת שמפרק הברך חיוני לביצוע של כל הפעילויות הבסיסיות יומיומיות המערבות את הרגל. פעמים רבות וזאת משום דלקת במפרק הברך אנשים סובלים מכאבים כרוניים במפרק. אחת משלושת הדלקות שאופייניות לברך היא דלקת שמובילה למחלה שגורמת לניוון של המפרק על ידי שחיקתו. פעמים רבות ספורטאים, אנשים בעלי עודף משקל ואנשים המצויים בגילאי השישים שלהם מוצאים את עצמם סובלים מדלקת זו. כאן, הסחוס שתפקידו לצפות את משטח המפרק נשחק והעצמות מתחככות זו בזו בעת הליכה, דבר שמוביל לכאבים והגבלת התנועה. יש שלב בו אנשים מוצאים את עצמם סובלים מכאב כרוני של המפרק שמונע מהם לתפקד ביום יום. זהו השלב שרצוי להגיע לניתוח וזאת על מנת לתקן את המצב ולאפשר לאותו אדם ליהנות מחייו והפעילויות הכלולות בו. דבר זה תקף גם לאנשים שחווים בעיה אקוטית במפרק הברך וזאת משום מחלה שגורמת נזק לסחוס. חשוב לזכור שנכון להיום יש גישות שונות לניתוחים. גישות מסורתיות לעומת גישות מודרניות וחשוב להגיע אל אותו אורטופד מומחה שיבדוק את מצב הרגל וימליץ על הניתוח בשיטה המתאימה ביותר למצבו של אותו אדם בדיוק כפי שחברת מיתוג תמליץ לעסק על הקידום הטוב ביותר לעסק.

לסיכום, ניתוחי החלפת מפרק ברך, ניתוחים חדשניים של מפרק הירך כמו גם ניתוחים כמו ניתוח שרוול לטיפול בהשמנת יתר  מעניקים למטופל את האפשרות לחזור ולתפקד בצורה הטובה ביותר וליהנות מכל רגע ורגע בחייו. מסיבה זו, ההמלצה היא לא לתת לסבל להכריע את החיים אלא לפעול על מנת לשנות את המצב בכל דרך יעילה. בהצלחה.